WhatsApp, YouTube i Facebook to kanały mediów społecznościowych najczęściej używane do celów zawodowych przez hydraulików i instalatorów. Media społecznościowe w pracy wykorzystuje dziś o 15% więcej europejskich instalatorów niż jeszcze w 2018 roku.
Wykorzystanie mediów społecznościowych do celów zawodowych przez hydraulików i instalatorów zbadał Europejski monitor instalacji mechanicznych Q4 2020 (doradztwo marketingowe USP). Wykorzystanie mediów społecznościowych przez hydraulików i instalatorów HVAC w Europie od 2018 roku wzrosło o blisko 15%. Nie zmienił się natomiast cel korzystania z mediów społecznościowych. Media społecznościowe w pracy instalatora stosowane są głównie dla takich celów jak nawiązywanie kontaktów, reklama firmy, pokazywanie własnej pracy, poszukiwanie opinii kolegów, najświeższe informacje, informacje o produktach czy rozwiązania problemów technicznych. W Polsce obserwujemy, że przybywa grup Facebookowych skierowanych do instalatorów.
Zmiany w poszczególnych krajach są różne. W Polsce wykorzystanie mediów społecznościowych w ciągu ostatnich dwóch lat utrzymuje się na stabilnym poziomie (od 37% w 2018 r. do 41% w 2020 r.). Tymczasem Francja, kraj o najmniejszej liczbie użytkowników mediów społecznościowych (zaledwie 15%) w 2018 roku, nadrabia zaległości. Dziś takich użytkowników jest ok. 43%. Instalatorów korzystających z mediów społecznościowych przybyło także w Wielkiej Brytanii: od 58% w 2018 r. do 79% w 2020 r. Dzięki tym najnowszym wynikom Wielka Brytania faktycznie przewyższyła wszystkie inne kraje.
Ogólnie rzecz biorąc, w ciągu ostatnich 2 lat znacznie zwiększyła się popularność WhatsApp i YouTube. W Polsce najbardziej popularnym medium społecznościowym pozostaje Facebook.
Przeczytaj także o tym, jak na instalatorów w Europie wpływa dostępność cen w internecie >>