Gwarancja na urządzenia grzewcze – kocioł gazowy, pompa ciepła lub system solarny – zawsze udzielana jest przez producenta na kilka lat. Jednak, aby była ona ważna, należy zwrócić uwagę na zasady określone w warunkach gwarancji.
materiał przygotowany przez Partnera Strefy Instalatora – firmę De Dietrich
Podstawowym czynnikiem, który decyduje o otrzymaniu gwarancji producenta na nowy kocioł gazowy czy pompę ciepła jest zakup urządzenia w autoryzowanym punkcie sprzedaży, u autoryzowanego partnera handlowego lub autoryzowanego instalatora. Wtedy również zyskuje się pewność, że system został dobrze dopasowany do potrzeb mieszkańców i lokalu, w którym ma być zainstalowany. Ważne, aby nie kupować urządzeń z niesprawdzonego źródła, np. w internecie. Cena nie zawsze jest niższa niż u instalatora. Do tego kupujący nie ma pewności, że sprzedawca dysponuje odpowiednimi kompetencjami w zakresie doboru tego typu produktów.
Instalacja oraz pierwsze uruchomienie
Również instalacja i pierwsze uruchomienie powinna wykonać autoryzowana firma instalacyjna lub serwisowa. Dlaczego to takie ważne? Choć nowoczesne urządzenia są coraz wygodniejsze w montażu, to nie wystarczy powiesić kocioł na ścianie i go włączyć. Pierwsze uruchomienie to:
- kontrola podłączenia;
- regulacja wszystkich ustawień;
- sprawdzenie poprawności działania i zabezpieczeń oraz
- przekazanie niezbędnych wskazówek dotyczących codziennej eksploatacji (ważne z punktu widzenia użytkownika).
– Potwierdzeniem przeprowadzenia pierwszego uruchomienia w przypadku urządzeń De Dietrich jest dokonanie rejestracji w elektronicznym Systemie Kart Gwarancyjnych, którą wpisuje firma odpowiedzialna za uruchomienie – mówi szef działu produktu Tomasz Popiel.
Gwarancja na urządzenia grzewcze – serwis i przegląd gwarancyjny
W okresie gwarancji użytkownik jest zobowiązany do wykonywania regularnych, corocznych przeglądów. Powinna je robić autoryzowana firma serwisowa. Warto je przeprowadzać również z uwagi na zapewnienie bezpieczeństwa i sprawniejszej pracy systemu. Usterki, nie zawsze widoczne na pierwszy rzut oka, przyczyniają się do zmniejszenia wydajności urządzenia. Regularne przeglądy i konserwacja pozwalają wykryć drobną awarię niedługo po tym, kiedy się pojawi. Wówczas naprawa będzie o wiele tańsza niż w momencie, kiedy wada stanie się poważna. W przypadku awarii wszelkie naprawy powinien wykonać autoryzowany serwis. Tylko wówczas ich koszty poniesie producent. To również pewność, że zostaną użyte oryginalne i trwałe części zamiennie.
Gwarancja na urządzenia grzewcze – podstawowy okres
Długość okresu gwarancji zależy od producenta, typu urządzenia i rodzaju części. Najczęściej są to dwa lata, a na części szybko zużywające się 6 miesięcy. Jednak producent może ten okres dowolnie wydłużyć.
– W De Dietrich oferujemy nawet 8 lub 10 lat gwarancji na korpusy podgrzewaczy c.w.u. ze stali nierdzewnej, 7 lub 8 lat na aluminiowo-krzemowe wymienniki kotłów, 5 lat na stalowy wymiennik i żeliwne wymienniki kotłów stojących, panele solarne czy systemy spalinowe – deklaruje Tomasz Popiel, szef działu produktu w De Dietrich.
Przedłużona gwarancja – DD Assistance
Kiedy okres podstawowej gwarancji jest dla klienta niewystarczający zwykle ma on szansę wykupienia dodatkowej, przedłużonej gwarancji na niektóre typy urządzeń. Pozwala ona wydłużyć okres bezpiecznego i komfortowego użytkowania produktów. Po upływie okresu podstawowej gwarancji urządzenia zapewnia dalszą opiekę nad właściwym jego funkcjonowaniem ze strony producenta.
W De Dietrich taka gwarancja to program DD Assistance. Pozwala ona na wydłużenie okresu gwarancyjnego o 3 lata, łącznie do 5 lat. Należy jednak pamiętać , że niektóre części urządzenia posiadają nawet 8 lat gwarancji. Założenia i wymogi programu DD Assistance zawarte są w pisemnej umowie, którą użytkownik zawiera z BDR Thermea Poland Sp. z o.o.. Zawarcie umowy i wykupienie DD Assistance pozwala wydłużyć okres bezpiecznego i komfortowego użytkowania produktów opatrzonych marką De Dietrich. W ramach umowy, w przypadku awarii nie z winy użytkownika, producent zapewnia:
- diagnostykę urządzenia,
- usunięcie usterek,
- wymianę określonych części zamiennych oraz
- przywrócenie urządzenia do pracy.
O Partnerze
De Dietrich to jedna z najstarszych marek w branży grzewczej na świecie. W 2009 roku po połączeniu grupy De Dietrich Remeha i Baxi Group, powstało trzecie co wielkości przedsiębiorstwo w Europie w dziedzinie innowacyjnych rozwiązań klimatycznych, wytwarzania ciepłej wody i usług pod nazwą BDR THERMEA. Marka koncentruje się na zapewnieniu swoim klientom wysokiego komfortu, oszczędności energii oraz ograniczeniu emisji substancji szkodliwych do środowiska.