Łazienki hotelowe. Poradnik marki Geberit

Łazienki hotelowe. Poradnik marki Geberit

Wzornictwo, czystość, łatwość sprzątania, komfort, rozwiązania oszczędzające miejsce i dostępność dla osób z niepełnosprawnością. Te cechy czynią łazienki hotelowe wyjątkowymi. Jednak ostatnie dwa lata pandemiczne wyznaczyły także nowe standardy w branży hotelarskiej. Obecnie podróżujący oczekują nie tylko wypoczynku w komfortowych warunkach, ale również bezpieczeństwa sanitarnego.

materiał Partnera Strefy Instalatora – marki Geberit


Wymagania względem łazienek hotelowych

Ustawa o usługach hotelarskich oraz obwieszczenie Ministra Sportu i Turystyki w sprawie obiektów hotelowych szczegółowo określają czynniki, które warunkują kategorie hotelu. Tak wypracowany system ma na celu ujednolicenie standardów dotyczących świadczonych usług. Nadane gwiazdki odzwierciedlają standard i wyposażenie pokoi, w tym także przestrzeni łazienkowych. Im więcej gwiazdek dany obiekt otrzyma, tym wyższego standardu świadczonych usług mogą spodziewać się goście.

Wymagania dotyczące hotelowych łazienek określa szczegółowo „Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie”. Zawarto w nim informacje dotyczące m.in. urządzeń i wyposażenia węzłów higieniczno-sanitarnych przy jednostkach mieszkalnych. Wskazano m.in. skład wyposażenia podstawowego i uzupełniającego oraz wykaz urządzeń higieniczno-sanitarnych w części pobytowej.

Po pierwsze: funkcjonalność

Wybierając materiały i produkty dostosowane do potrzeb i wymagań gości można zaprojektować wnętrza, które nie tylko odzwierciedlają charakter hotelu, ale w których goście będą czuli się jak w domu. Wartości dodane, takie jak toalety myjące Geberit AquaClean, nocne oświetlenie czy dodatkowe wyciszenie pomieszczeń zwiększą jeszcze bardziej komfort pobytu. Wyposażenie i komfort w łazienkach mają bezpośredni wpływ na zadowolenie gości hotelowych.

Łazienki hotelowe – wyposażenie

Wygoda gości ma pierwszoplanowe znaczenie. W hotelowej łazience wszystkie elementy wyposażenia powinny być łatwo dostępne i działać bez zarzutu. – Wyposażając łazienkę powinniśmy wybierać produkty, które zapewnią gościom maksymalną higienę, ale tez posłużą przez lata, będą trwałe i naprawialne, pozwolą zaoszczędzić wodę i energię – podkreśla architekt wnętrz Barbara Kowzan.


Co więcej, należy zagwarantować gościom maksymalne bezpieczeństwo podczas korzystania z łazienki. Sprawdzą się tutaj produkty takie jak:

  • brodzik Koło Nemea o właściwościach antypoślizgowych,
  • poręcze lub siedziska Lehnen pod prysznicem,
  • systemy dbające o higienę wody pitnej oraz
  • baterie termostatyczne.

Pamiętajmy również o seniorach i osobach z niepełnosprawnościami. Prawo reguluje i jasno określa warunki, jakie powinna spełniać taka toaleta.

Najważniejsze kwestie w odniesieniu do łazienek przeznaczonych dla osób starszych lub z niepełnosprawnością to funkcjonalność, wygoda i bezpieczeństwo. Projektując taką przestrzeń musimy mieć na uwadze oczywiście zniesienie wszystkich barier architektonicznych jak np. usunięcie progów, w tym dotyczących prysznica czy umieszczenie włączników, szafek czy sanitariatów na indywidualnie dopasowanej wysokości.

Urszula Matjus, architekt wnętrz Decoroom

Łatwość utrzymania higieny i czystości

Łazienka hotelowa powinna być zaprojektowana w taki sposób, aby obsłudze było łatwo utrzymać ją w doskonałej czystości. Coraz więcej rozwiązań dostępnych na rynku będzie w tym pomocne, m.in. kołnierze Rimfree w miskach toaletowych, powłoka produktów ceramicznych KeraTect, krótkie odcinki odpływów w rynnach CleanLine. Na poczucie czystości wpływają również zapachy. Te nieprzyjemne mogą zostać błyskawicznie odciągnięte dzięki systemowi Geberit DuoFresh, który pochłania je bezpośrednio u źródła.

W hotelach sprawdzą się rozwiązania bezdotykowe, które wyznaczyły nowe standardy higieny podczas okresu pandemii. Baterie bezdotykowe Geberit łączą w sobie atrakcyjne wzornictwo z niezawodną funkcjonalnością oraz łatwą konserwacją i czyszczeniem.

Szeroka oferta produktów Geberit i Koło znajdzie swoje zastosowanie w hotelach o różnym standardzie, spełniając wszelkie wymagania i założenia inwestorskie.

Łazienki hotelowe – wiedza w pigułce

Dostępna jest broszura hotelowa ,,Rozwiązania dla hoteli”, opracowana przez firmę Geberit. Przeznaczone dla inwestorów i architektów opracowanie szczegółowo prezentuje wiedzę i rozwiązania dotyczące wyposażenia łazienek w branży hotelarskiej. Broszura szeroko omawia i prezentuje produkty, które sprawdzą się w hotelach o różnym standardzie w poszczególnych strefach w łazience.

Pobierz broszurę “Rozwiązania dla hoteli”!

Warto przeczytać także:

Leave a Comment